Sprawdź czy mamy ofertę sepcjalnie dla Ciebie.

Wpisz kod pocztowy placówki:

TARCZA FINANSOWA PFR 1.0

ZAPROSZENIE NA SZKOLENIE

Rozpoczął się proces rozliczania i umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0.

Firmy, których działalność jest wykonywana w jednym lub więcej z 54 kodów PKD będą mogły (po spełnieniu warunków formalnych) skorzystać ze 100% umorzenia subwencji.

Serdecznie zapraszamy na szkolenie online, na którym eksperci Polskiego Funduszu Rozwoju, w przejrzysty sposób przedstawią zasady rozliczania, zwrotu i umorzenia przyznanych subwencji.

Podczas szkolenia omówimy m.in.:

Etapy i terminy rozliczania subwencji:

  • udostępnienie propozycji rozliczenia
  • złożenia oświadczenia o rozliczeniu (za pośrednictwem bankowości elektronicznej)
  • wydanie decyzji
  • harmonogram spłat

Zasady umorzenia subwencji:

  • ustalanie stanu zatrudnienia
  • strata gotówkowa na sprzedaży (dot. wyłącznie MŚP)
  • utrzymanie działalności gospodarczej
  • przykładowe wyliczenie kwoty subwencji do zwrotu
  • zasady zwrotu subwencji
  • wcześniejsza spłata subwencji lub spłata po terminie

Warunki umorzenia subwencji w 100%:

  • kody PKD, które uprawniają do skorzystania z całkowitego umorzenia subwencji
  • wymagany spadek przychodów

Sytuacje, w których subwencja podlega zwrotowi w całości.

Postępowanie wyjaśniające.

Sesja pytań i odpowiedzi – zadaj pytanie ekspertowi i uzyskaj odpowiedź.

Zaproszenie na szkolenie dla Mikrofimr (kliknij, by otworzyć)
Zaproszenie na szkolenie dla MŚP (kliknij, by otworzyć)

________________________________________________________________________

Proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0.

Po 29 kwietnia 2021 r. rozpoczyna się proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0. dla mikro, małych i średnich firm. Proces umorzeń zostanie zainicjowany indywidualnie dla każdej subwencji, w rocznicę wpłynięcia środków na rachunek firmy.

Poznaj szczegóły na temat – jak złożyć wniosek o umorzenie Tarczy 1.0 klikając w link, który Cię dotyczy.

Rozliczenie subwencji PFR wniosek o umorzenie Tarcza 1.0:

  1. dla MIKROFIRM (kliknij, by otworzyć)
  2. dla MŚP (kliknij, by otworzyć)

Cały proces umorzenia subwencji odbywać się będzie wyłącznie w bankowości elektronicznej firmy, gdzie przedsiębiorcy będą mogli m.in.:

  • zapoznać się z kwotą umorzenia zaproponowaną przez PFR,
  • wypełnić, podpisać i wysłać do PFR formularz z wnioskiem o umorzenie,
  • pobrać decyzję PFR oraz harmonogram spłat PFR w zakresie nieumorzonej kwoty subwencji,
  • na bieżąco śledzić postęp spłat rat nieumorzonej kwoty subwencji.

Szczegóły na temat umorzeń dostępne są w zaktualizowanym Regulaminie PFR Tarczy Finansowej PFR 1.0 obowiązującym od 28 kwietnia 2021 r.

________________________________________________________________________

Klientów, którzy skorzystali z Tarczy PFR 1.0 informujemy o konieczności zapoznania się z następującymi informacjami:
1. Tarcza Finansowa PFR 1.0 – rozliczenie i umorzenie subwencji – materiał przewodni dla Przedsiębiorcy.
2. Najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami dotyczącymi rozliczania oraz umorzenia subwencji z Tarczy Finansowej 1.0.
3. Rozliczanie i umarzanie subwencji dla mikrofirm.
4. Rozliczanie i umarzanie subwencji dla MŚP.
Infrormacje te dostępne są na stronie:
https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-10.html#mmsp
(kliknij w link, by go otworzyć).
________________________________________________________________________

INFORMACJA dotycząca szkoleń PFR z procesu umorzeń w ramach Tarczy Finansowej 1.0.

Uprzejmie informujemy, że na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju pojawiła się informacja o organizowaniu przez PFR od 15 kwietnia 2021 r. codziennych otwartych szkoleń online dla przedsiębiorców dotyczących zasad rozliczania i umarzania Tarczy Finansowej 1.0. Szkolenia będą przeprowadzane oddzielnie dla przedstawicieli mikrofirm i oddzielnie dla przedstawicieli małych i średnich firm. W trakcie bezpłatnych szkoleń zostaną przedstawione informacje o złożeniu oświadczenia o rozliczeniu się z PFR, wyliczeniu kwoty do zwrotu, warunkach jakie trzeba spełnić, aby subwencja została umorzona w 100% i inne kwestie, na które należy zwrócić szczególną uwagę. Aby zapisać się na szkolenie należy dokonać rejestracji na stronie PFR pod adresem: https://pfrportal.pl/tarcza-finansowa-pfr/
________________________________________________________________________

KOMUNIKAT

Uprzejmie informujemy, że Polski Fundusz Rozwoju wydłużył termin przedstawienia przez Przedsiębiorców, którzy zawarli Umowę Subwencji Finansowej w ramach Tarczy Finansowej PFR dokumentów potwierdzających, że osoba, która zawarła Umowę była uprawniona do reprezentowania Przedsiębiorcy z 31 grudnia 2020 r. na dzień 31 stycznia 2021 r.

Jednocześnie przypominamy, że w przypadku gdy Umowa została podpisana przez właściciela firmy lub jednoosobowego reprezentanta firmy, w zależności od formy prawnej prowadzonej działalności, dokumentami potwierdzającymi są:

  • pełny odpis z KRS lub
  • wyciąg z CEiDG

pobrany na dzień dostarczenia dokumentów do Banku.

W przypadku gdy Umowę podpisała osoba inna niż umocowana według KRS lub CEiDG lub firma posiada reprezentację wieloosobową, wymagane jest przedłożenie do Banku oprócz aktualnego/pełnego odpisu z KRS lub wyciągu z CEiDG również Pełnomocnictwa lub Oświadczenia.

Pełnomocnictwo albo Oświadczenie należy podpisać elektronicznym podpisem kwalifikowanym lub poświadczyć podpisy notarialnie.

Należy pamiętać, że:

1. Pełnomocnictwo musi być podpisane z datą nie późniejszą niż dzień złożenia wniosku
o subwencję. W przypadku tej samej daty, o ważności Pełnomocnictwa decyduje godzina notarialnego poświadczenia podpisów lub złożenia ostatniego z wymaganych podpisów kwalifikowanych. W razie braku wskazania godziny poświadczenia notarialnego Pełnomocnictwo udzielone w dacie złożenia wniosku nie będzie mogło być zaakceptowane;

2. Oświadczenie musi zostać podpisane po dacie złożenia wniosku o subwencję finansową, jeśli wcześniej nie udzielono Pełnomocnictwa osobie wnioskującej.

Pełnomocnictwo/Oświadczenie podpisuje osoba lub osoby umocowane według KRS lub CEiDG.

Dokumenty należy przedstawić w Banku za pośrednictwem jednego z niżej wymienionego kanału:
1. W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym:

2. W przypadku dokumentacji (Pełnomocnictwo, Oświadczenie) z podpisami notarialnie poświadczonymi:

  • osobiście w placówce Banku,
  • przesłać pocztą na adres: Bank Spółdzielczy w Skawinie, Rynek 19, 32-050 Skawina.

Wszystkie wyżej wymienione dokumenty należy złożyć w Banku w nieprzekraczalnym terminie do 31 stycznia 2021 r.

W przypadku niedopełnienia ww. obowiązku konsekwencją będzie wypowiedzenie Umowy przez Fundusz PFR.

UWAGA !!!!

Dla tych z Państwa, którzy prowadzą jednoosobową działalność gospodarczą i osobiście zawarli Umowę, Bank samodzielnie pobrał z bazy CEiDG wydruk potwierdzający umocowanie Beneficjenta oraz przedstawił go w bankowości elektronicznej we Wniosku Umocowanie do akceptacji Przedsiębiorcy.
W tym przypadku Przedsiębiorcy nic nie muszą dostarczać do Banku. Wystarczy tylko, że zalogują się do swojej bankowości elektronicznej, wejdą na Wniosek Umocowanie i zatwierdzą przedstawione tam dane w terminie do dnia 31 stycznia 2021 r.

Otwórz / pobierz instrukcję – Instrukcja weryfikacji dokumentów potwierdzających umocowanie beneficjentów

Więcej informacji na temat programu Tarcza Finansowa PFR, w tym również dokumenty do pobrania (wzór pełnomocnictwa oraz oświadczenia) dostępnych jest na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju.

______________________________________________________________________

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z założeniami Programu Tarczy Finansowej PFR,
31 lipca 2020 r. będzie ostatnim dniem na składanie wniosków o subwencję finansową.
W związku z powyższym, 1 sierpnia 2020 r. Klienci Banku nie będą mogli złożyć nowych wniosków za pośrednictwem platformy Eximee. Natomiast, każdy z przedsiębiorców, który kwalifikuje się do otrzymania pomocy na podstawie procedury reklamacyjnej lub odwoławczej będzie mógł po 31 lipca br. złożyć ponownie wniosek celem otrzymania subwencji.
W ramach procedury odwoławczej Klienci będą mogli, tak jak dotychczas, składać maksymalnie 2 wnioski odwoławcze w terminie do 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku pierwotnego.
Dodatkowo PFR zapewnia, że wszystkie złożone w ramach procedury wyjaśniające wnioski zostaną przeanalizowane, a przedsiębiorcy otrzymają stosowną odpowiedź. Rozpatrywanie spraw i wydawanie decyzji będzie odbywać się bez względu na upływ terminu przyjmowania nowych wniosków do Programu.
Dodatkowo informujemy, że zgodnie z ostatnimi zaleceniami PFR, w przypadku zwrotu subwencji dokonanego przez Klienta w całości lub w części, należy taki przypadek przekazać do PFR w ramach procesu reklamacyjnego celem unieważnienia umowy.
________________________________________________________________________

Przypominamy, że w ramach Programu Tarczy Finansowej PFR dla mikro, małych i średnich firm Klienci mogą składać nowe wnioski o subwencję finansową do końca lipca 2020 r. W uzasadnionych przypadkach Klientowi przysługuje możliwość złożenia reklamacji. Wnioski reklamacyjne będą rozpatrywane również po zakończeniu Programu. Jednocześnie informujemy, że Klienci, których reklamacja została pozytywnie rozpatrzona przez PFR i dotyczyła ponownego złożenia wniosku w bankowości internetowej, od strony technicznej mają już taką możliwość.
Zapoznaj się z komunikatem PFR – kliknij by się otworzył.

Polski Fundusz Rozwoju uruchamia Tarczę Finansową PFR – program skierowany do firm, które ucierpiały w wyniku pandemii koronawirusa. Wnioski o finansowanie w postaci częściowo bezzwrotnych subwencji w przypadku mikrofirm oraz małych i średnich firm można składać poprzez system bankowości internetowej naszego Banku.

Instrukcja złożenia wniosku Tarcza finansowa PFR:
eBankNet (kliknij by otworzyć instrukcję)
eCorpoNet (kliknij by otworzyć instrukcję)

W przypadku dużych firm wnioski o pomoc można składać za pośrednictwem formularza dostępnego na stronie PFR (link podajemy poniżej).

Do kogo skierowany jest Program?

Tarcza Finansowa PFR kierowana jest do:

  • mikrofirm, zatrudniających na dzień 31 grudnia 2019 r. od 1 do 9 pracowników (bez właściciela), których roczny obrót lub suma bilansowa nie przekracza 2 mln euro,
  • małych i średnich firm, zatrudniających na dzień 31 grudnia 2019 r. do 249 pracowników, których roczny obrót za 2019 r. nie przekracza 50 mln euro lub ich suma bilansowa w 2019 r. nie przekracza 43 mln euro,
  • dużych firm, zatrudniających na dzień 31 grudnia 2019 r. od 250 pracowników albo osiągających obrót roczny za 2019 r. powyżej 50 mln euro lub ich suma bilansowa w 2019 r. przekracza 43 mln euro.

Jak  wnioskować o subwencję?

Całość procesu, w tym otrzymanie decyzji i podpisanie umowy z PFR oraz złożenie odwołania od decyzji Funduszu odbywa się on-line w systemie transakcyjnym naszego Banku albo bezpośrednio przez formularz zamieszczony na stronie PFR (w przypadku dużych firm). Środki zostaną wypłacone w większości przypadków w ciągu kilku dni od złożenia wniosku. Firmy, które złożą wniosek za pośrednictwem systemu transakcyjnego Banku lub otrzymają subwencję w ramach Tarczy Finansowej PFR, nie ponoszą żadnych kosztów np. z tytułu prowizji bankowej czy za rozpatrzenie wniosku.

Wniosek oparty jest na oświadczeniach przedsiębiorcy, a jego weryfikację PFR przeprowadza automatycznie na podstawie danych z banków (identyfikacja, w tym numer NIP), ZUS (zatrudnienie) i Ministerstwa Finansów (m.in. przychód ze sprzedaży za poprzedni rok obrotowy dla MŚP). Po potwierdzeniu tych informacji  obliczana jest wysokość subwencji. Jeśli na podstawie dostępnych danych zostanie ona przyznana w niższej wysokości niż wnioskował przedsiębiorca, otrzyma on od Funduszu, za pośrednictwem banku, informację o przyczynach podjęcia takiej decyzji. W tej sytuacji subwencja będzie wypłacona w niższej wysokości, ustalonej przez PFR, a przedsiębiorca będzie mógł złożyć odwołanie od decyzji. Możliwość odwołania zostanie uruchomiona w systemach bankowych od 11 maja.

Jak przygotować się do złożenia wniosku?

W celu sprawnego wypełnienia wniosku, przedstawiciel firmy powinien przygotować dane, takie jak:

  • liczba zatrudnionych (w tym na umowy cywilnoprawne)
  • wysokość przychodów w danych miesiącach, które pozwolą zakwalifikować przedsiębiorstwo do grupy mikro lub małych i średnich lub dużych firm, a także wyliczyć należną kwotę subwencji.

Ważne! Ponieważ podstawą weryfikacji wniosków i oświadczeń, które wpływają na przyznanie subwencji i jej wysokość, są rejestry publiczne, ważne jest, aby przedsiębiorca, który będzie się ubiegał o jej przyznanie złożył deklarację VAT w czasie, który pozwoli na jej przetworzenie i zatwierdzenie przez Ministerstwo Finansów.

Przed rozpoczęciem wypełniania wniosku warto zapoznać się również z informacjami zamieszczonymi na stronie www.pfr.pl, gdzie szczegółowo opisane są zasady Tarczy Finansowej PFR.

Z subwencji będą mogły skorzystać firmy, które dotknął spadek przychodów o co najmniej 25 proc. w dowolnym miesiącu po 1 lutego br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca lub analogicznego miesiąca ubiegłego roku w związku z COVID-19.

Subwencja dla mikrofirm

Maksymalna kwota subwencji dla mikrofirm zależy od skali spadku przychodów oraz liczby zatrudnionych i wynosić może do 324 tys. zł (średnio 70-90 tys. zł), a  do 75 proc. jej wartości może być bezzwrotne zgodnie z poniższym:

  • 25 proc. wartości jest bezzwrotne pod warunkiem kontynuowania działalności w ciągu 12 miesięcy od jej udzielenia
  • dodatkowe 50 proc. subwencji jest bezzwrotne w zależności od poziomu utrzymania średniego zatrudnienia w okresie 12 miesięcy.

W przypadku zmniejszenia zatrudnienia procent zwrotu subwencji przez przedsiębiorcę jest odpowiednio wyższy, co ma stanowić bodziec dla beneficjentów do utrzymywania miejsc pracy. Po 12 miesiącach zaczyna się spłata ratalna reszty subwencji rozłożona na 24 miesiące.

 

Subwencja dla MŚP

Dla firm z sektora MŚP kwota subwencji, która stanowi 4, 6 lub 8 proc. sprzedaży rocznej w zależności od skali spadku sprzedaży, może wynieść maksymalnie 3,5 mln zł (średnio 1,9 mln zł). 75 proc. subwencji finansowej może być bezzwrotne, w tym:

  • 25 proc. pod warunkiem kontynuacji działalności
  • 25 proc. w zależności od poniesionej przez przedsiębiorstwo straty na sprzedaży,
  • dodatkowo 25 proc. w zależności od utrzymania średniego zatrudnienia w okresie
    12 miesięcy.

Zwrot subwencji przez przedsiębiorcę będzie proporcjonalnie wyższy w przypadku spadku zatrudnienia.

 

Subwencje dla dużych firm

Wnioski o finansowanie dla dużych firm można złożyć bezpośrednio w PFR na stronie www.pfr.pl/tarcza.

Warunkiem uzyskania wsparcia w ramach Tarczy Finansowej PFR jest prowadzenie działalności na dzień 31 grudnia 2019 r., a także niezaleganie z płatnościami podatków
i składek na ubezpieczenia społeczne. Koniecznym warunkiem jest również posiadanie przez beneficjentów rzeczywistych firm rezydencji podatkowej w Polsce i rozliczanie podatków na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej.

Więcej informacji na temat programu Tarcza Finansowa PFR dostępnych jest
w internetowym serwisie dedykowanym Klientom Banków Spółdzielczych z Grupy BPS pod linkiem https://grupabps.pl/wsparcie-dla-klientow/ a także
https://www.bankbps.pl/tarcza-finansowa-pfr oraz na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju www.pfr.pl/tarcza.

Skorzystaj z kalkulatora subwencji.

Co zrobić, przed złożeniem ponownego wniosku o subwencję:

Pod poniższym linkiem znajdą Państwo najważniejsze informacje dotyczące danych, które powinny zostać zweryfikowane przez przedsiębiorcę w rejestrach publicznych przed złożeniem ponownego wniosku o subwencję: https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-dla-mmsp-wazne.html

Informujemy, że podstawą funkcjonowania Programu jest Regulamin ubiegania się o udział w programie rządowym „Tarcza Finansowa Polskiego Funduszu Rozwoju dla Małych i Średnich Firm” (Regulamin) dostępny pod linkiem: https://pfrsa.pl/dam/serwis-korporacyjny-pfr/documents/tarcza-finansowa-pfr/regulamin_programu_tarcza_finansowa_pfr_dla_mmsp.pdf Szczegółowe informacje o Programie, w tym najczęściej  zadawane pytania i odpowiedzi dostępne są na stronie: https://pfrsa.pl/tarcza-finansowa-pfr/tarcza-finansowa-pfr-dla-mmsp.html

Ponadto wskazujemy, że po otrzymaniu każdej decyzji negatywnej, wydanej w stosunku do pierwotnego wniosku przedsiębiorcy, odmawiającej przyznania subwencji w całości, istnieje możliwość złożenia kolejnego wniosku o subwencję w tym samym banku. Jednakże w sytuacji, gdy przyczyną decyzji negatywnej są niezgodności z danymi dotyczącymi stanu zatrudnienia, przychodów ze sprzedaży lub zalegania z podatkami/składkami na ubezpieczenia społeczne – przed złożeniem ponownego wniosku o subwencję – rozbieżności te należy wyjaśnić z ZUS lub właściwym urzędem skarbowym. Kolejny wniosek o subwencję należy złożyć dopiero po wyjaśnieniu rozbieżności i upewnieniu się, że spełnione zostały warunki do jej uzyskania.

 

Odwołania

W związku z pojawiającymi się pytaniami dotyczącymi wprowadzenia od 18 maja br. możliwości składania wniosków w ramach trybu odwołań Tarczy Finansowej PFR informujemy, że:

1. Tryb odwoławczy dotyczy tylko i wyłącznie sytuacji, gdy klient otrzymał decyzję pozytywną o przyznaniu Subwencji Finansowej w kwocie niższej niż wnioskowana przez niego. Klient może złożyć odwołanie od takiej Decyzji, ubiegając się o wypłatę dodatkowej kwoty Subwencji Finansowej w wysokości różnicy między kwotą Subwencji Finansowej objętej wnioskiem i już otrzymaną przez klienta kwotą Subwencji.

2. Klient może złożyć jedynie dwa odwołania od pierwotnej Decyzji PFR odnoszącej się do wniosku o wypłacie Subwencji Finansowej w kwocie niższej niż wnioskowana lub o odmowie udzielenia Subwencji w całości, przy czym możliwość złożenia drugiego odwołania przysługuje wyłącznie klientowi, któremu w wyniku wniosku i/lub pierwszego odwołania, nie została wypłacona łącznie pełna pierwotnie wnioskowana kwota Subwencji Finansowej, a każde kolejne odwołanie będzie odrzucane przez PFR bez rozpatrywania

3. Przed złożeniem odwołania klient powinien:
1) wyjaśnić z odpowiednimi instytucjami (np. Zakładem Ubezpieczeń Społecznych lub właściwym Urzędem Skarbowym) rozbieżności danych w rejestrach tych instytucji ze stanem deklarowanym we wniosku;
oraz
2) upewnić się, że odpowiednie dane zostały uaktualnione w odpowiednich rejestrach.

4. We wniosku odwoławczym podstawione zostaną dane wcześniej podane przez klienta z możliwością zmiany tylko i wyłącznie niektórych z nich

5. Klient powinien złożyć odwołanie:
1) nie później niż w terminie dwóch miesięcy od daty zawarcia Umowy Subwencji Finansowej;
2) w tym samym Banku, w którym składany był wniosek;
3) z numerem Umowy Subwencji Finansowej wygenerowanej przez Bank dla Klienta podczas przyjmowania wniosku;
oraz
4) zawierające wszystkie oświadczenia, które są wymagane dla złożenia wniosku, także w przypadku, gdy odwołanie składa ta sama osoba upoważniona, która złożyła wniosek.

6. Ścieżka wniosku odwoławczego w systemie elektronicznym jest taka sama jak wniosku o subwencję – wybierając opcję: [Wnioski/Wniosek tarcza] → [Nowy wniosek].