1. Wstęp

Aplikacja mobileNet pozwala użytkownikowi na:

  • Dostęp do informacji o produktach które posiada w bankowości elektronicznej takich jak:

    • rachunki,

    • karty (debetowe i kredytowe),

    • lokaty,

    • kredyty.

    • Wyświetlanie informacji szczegółowych w tym dostępne środki i saldo, wyświetlanie historii i blokad.

  • Wykonywania transkacji:

    • przelewów krajowych (w tym ZUS),

    • przelewów własnych,

    • doładowania telefonu.

Important
W celu pobrania aplikacji zaleca się ze skorzystania z hiperłącza zamieszczonego na stronie banku w zakładce Mój profil > Aplikacja mobilna.
Pobieranie aplikacji

Nastąpi przeniesienie do odpowiednich sklepów (Sklep Play lub AppStore) W oficjalnych sklepach programy są cyfrowo podpisane przez bank i przechodzą proces weryfikacji, a więc gwarantują bezpieczeństwo.

Warning
Nie należy pobierać aplikacji z niezaufanych źródeł!

Aplikację można pobrać i zainstalować jeśli urządzenie mobilne posiada system operacyjny w wersji minimum Android 5.0 lub iOS 11.0 (lub nowsze).

2. Parowanie

2.1. Generowanie kodu parującego

  • w bankowości elektronicznej w “Mój profil” wybierz “Mobilna autoryzacja”

  • wybierz "Aktywuj mobilną autoryzację przez SMS"

  • wybierz autoryzację przez SMS

Aktywacja mobilnej autroyzacji
  • wygeneruj SMS z kodem

Aktywacja sms
  • podaj otrzymany kod

Wprowadzenie kodu
  • na urządzenie mobilne zostanie wysłany SMS z kodem parującym

Kod parujący

2.2. Parowanie urządzenia mobilnego

Po uruchomieniu aplikacji wybierz Rozpocznij. Rozpoczyna się proces parowania urządzenia mobilnego.

  • Krok 1 - podaj otrzymany kod parujący

Wprowadzenie kodu parującego
  • Krok 2 - podaj login do bankowości elektronicznej

Wprowadznie loginu
  • Krok 3 - ustal swój indywidualny kod PIN służący do logowania się na poprawny profil w aplikacji mobilnej

Ustalenie kodu PIN
  • Krok 4 - powtórz utworzony wcześniej indywidualny kod PIN

  • jeśli telefon posiada czytnik linii papilarnych lub inne metody logowania biometrią, to możliwość użycia ich do logowania do aplikacji

Logowanie za pomocą biometrii Potwierdzenie biometrią

  • Krok 5 - nadaj nazwę tworzonego profilu, która ułatwi jego identyfikację

Nazwij profil Nazwij profil - dalej

  • jeśli proces przebiegnie bez błędów, wyświetlony zostanie komunikat o pomyślnym sparowaniu urządzenia i wyświetli się główny ekran logowania dla sparowanych użytkowników

wybór profilu
  • od teraz użytkownik (po zalogowaniu na wybrany profil przy użyciu kodu PIN nadanego przy parowaniu lub biometrii) jest gotowy do przeprowadzania autoryzacji za pomocą aplikacji mobilnej

3. Widok aplikacji ze sparowanym profilem

Po sparowaniu co najmniej jednego profilu z aplikacją BS mobileNet, użytkownik przy każdym kolejnym uruchomieniu zobaczy ekran początkowy z polem wyboru sparowanego profilu (jeśli jest ich więcej niż jeden) oraz klawiaturę numeryczną potrzebną do wprowadzenia kodu PIN danego profilu.

3.1. Ustawienia ogólne

W lewym górnym rogu znajduje się także przycisk “menu”, który wysuwa okno ustawień ogólnych.

menu

Z tego poziomu użytkownik może dodać nowy profil (patrz punkt 1.2), ocenić aplikację oraz poznać jej więcej szczegółów, takich jak aktualnie używana wersja, wykorzystane licencje czy politykę prywatności.

3.2. Logowanie na wybrany profil

Aby móc wykonać autoryzację, należy najpierw zalogować się do aplikacji. Po wybraniu z listy profili ten, na który chcemy się zalogować, wymagane jest wpisanie kodu PIN.

4. Start

Ekran Start jest pierwszym ekranem widocznym po zalogowaniu do aplikacji przedstawiającym podstawowe informacje o produktach oraz historię pięciu ostatnich operacji.

Dashboard

W czasie pierwszego logowania wyświetlanie produktów na kartach zostaje zainicjowane w sposób domyślny opisany poniżej. Jeśli klient banku posiada conajmniej jeden z wymienionych produktów:

  • rachunek bieżący,

  • oszczędnościowy,

  • walutowy,

  • VAT,

  • kredyty,

  • karty kredytowe,

Ekran wyświetla następujące karty:

  • Najstarszy rachunek bieżący

  • Najstarsza czynna karta kredytowa

  • Lokata z najbliższą datą zapadalności

  • Najstarszy kredyt

Jeśli produktów jest mniej będą one wyświetlone wg powyższego schematu.

Na karcie produktu wyświetlane są tylko podstawowe informacje. Szczegóły widocze są po kliknięciu w kartę. Znajdziemy tam również przycisk przenoszący do historii.

4.1. Edycja ekranu Start

Po kliknięciu w prawy górny róg karty (trzy kropki) wyświetlona zostaje lista, z której w zależnosci od wybranego produktu i posiadanych uprawnień można wybrać:

  • Dostosuj ekran start,

  • Przelew krajowy,

  • Kopiuj IBAN .

Edycja dashboardu

Po wybraniu 'Dostosuj ekran Start' na liście przedstawione zostają aktualnie wyświetlane produkty na ekranie. Istnieje możliwość zmiany kolejności wyświetlania poprzez przytrzymanie i przesunięcie produktu na liście. Po prawej stronie widać ikonę za pomocą której produkt może zostać usuniety z ekranu. Poniżej znajduje się przycisk umożliwiający dodanie kolejnych produktów (maksymalnie pięć). Po wybraniu 'Dodaj' zostajemy przeniesieni do widoku portfera na którym zobaczymy wszystkie produkty w podziale na:

  • rachunki,

  • karty,

  • lokaty,

  • kredyty.

Te produkty, które znajdują się już na ekranie są 'wyszarzale', a nowe dodajemy za pomocą ikony "plus". Zapisanie zmian wymaga użycia przycisku. Jeśli próbujemy wyjści bez zapisania otrzymany komunikat o utracie dokonanych zmian edycji.

Dostosowanie Dashboardu

Przelew krajowy przenosi do formatki przelewu, opisanej w następnym rozdziale.

Kopiuj IBAN kopiuje numer rachunku do schowka, umożliwiając szybkie udostępnienie numeru swojego rachunku.

Pod listą pięciu ostatnich operacji znajduje się przycisk 'CAŁA HISTORIA' przenoszący do zakładki umożliwiającej przegladanie, filtrowanie historii produktu.

5. Przelewy

Aplikacja umożliwia realizację przelewów:

  • krajowych,

  • własnych,

  • doładowań telefonów na kartę (pre-paid).

Po wejściu w ekran 'Przelewy' wyświetlone zostaną przyciski za pomocą których możemy wykonać powyższe operacje.

Przelewy

5.1. Przelew krajowy

W celu wykonania przelewu krajowego należy wybrać ekran Przelewy, a następnie opcję Przelew krajowy. W pierwszym kroku należy wybrać rachunek z którego ma zostać wykonany przelew. Standardowo jest zaznaczony rachunek domyślny. Poniżej zostaje wyświetlona informacja o wartości dostępnych środków dla wybranego rachunku. W przypadku wykonywania przelewu do ZUS, wyświetlony zostaje numer powiązanego rachunku VAT wraz z wartością jego dostępnych środków.

Odbiorcy

Rachunek odbiorcy możemy wprowadzić ręcznie, lub wybrać adresata z listy za pomocą przycisku znajdującego się po prawej stronie 'WYBIERZ'. Na liście adresatów zobaczymy nazwy i rachunki odbiorców wykonywanych przez użytkownika. Lista tworzy się automatycznie po wykonaniu przelewu w systemie eBankNet czy MobilNet. Odbiorcy uporządkowani są chronologicznie Na górze listy widocze są najnowsze zapisy. W przypadku ponownego użycia istniejącego już rachunku z inną nazwą odbiorcy zapis zostaje zaktualizowany. Ponowne użycie tej samej nazwy z nowym rachunkiem, powoduję dodanie kolejnego adresata z tą samą nazwą. Istnieje możliwość filtrowania listy dla nazwy odbiorcy 'Filtruj' i 'Szukaj'.

Filtruj i szukaj

Pole odbiorca zostaje uzupełnione zapisaną wcześniej nazwą odbiorcy, jeśli skorzystano z listy adresatów. Jeśli wprowadzamy nowy numer rachunku należy uzupełnić dane odbiorcy. Ostatnim krokiem jest uzupełnienie pozostałych pól: - Tytuł przelewu (wstępnie uzupełniony jako: "Przelew środków") - Kwota przelewu - Data przelewu - Typ przelewu (Standardowy lub natychmiastowy w przypadku wyboru ostatniego, data przelewu nie może być z przyszłości)

Po uzupełnieniu wszystkich pól poprawnie zostanie odblokowany przycisk "Wyślij przelew" który wybieramy. Następnie pojawia się ekran z podsumowaniem gdzie należy zweryfikować poprawność wprowadzonych danych.

Potwierdzenie

Po upewnieniu się że dane zostały wprowadzone poprawnie należy wybrać ponownie przycis "Wyślij przelew" Zostanie wysunięty ekran prośbą o potwierdzenie operacji kodem PIN. Po potwierdzeniu transakcji kodem PIN, wyświętli się ekran z informacją "Przelew przyjęty do realizacji". Z tego ekranu możemy wykonać kolejny przelew lub wrócić na start.

Sukces

W przypadku niewykonania się przelewu również zostaniemy poinformowani odpowiednim komunikatem.

Niezrealizowany przelew

5.2. Przelew własny

W celu wykonania przelewu własnego należy wybrać ekran Przelewy, a następnie opcję Przelew Własny. W pierwszym kroku należy wybrać rachunek z którego ma zostać wykonany przelew, następnie wskazać rachunek na jaki przelew ma zostać wykonany. Następnie uzupełnić pozostałe pola takie jak: tytuł, kwota, data. Dla przelewu własnego nie jest wymagana autoryzacja kodem PIN.

Przelew własny

5.3. Doładowanie telefonu

Aby wykonać doładowanie należy wybrać ekran Przelewy, a następnie Doładowanie telefonu. Należy wybrać rachunek z którego ma zostać wykonane doładowanie. Następnie należy kliknąć w pole o nazwie "Wybierz operator". Zostanie wyświetlona lista operatorów należy wybrać jednego z nich. Następnie uzuppełniamy numer telefonu - numer telefonu, który chcemy doładować, bez prefiksu kraju, oraz kwotę doładowania (w zależności od operatora jest wpisywana przez użytkownika lub wybierana z listy dozwolonych kwot) ostatnim krokiem jest przyczytanie oraz akceptacja Regulaminu doładowań. Kolejno pojawi się ekran z podsumowaniem gdzie należy zweryfikować poprawność wprowadzonych danych. Po weryfikacji klikamy w przycisk "Doładuj telefon", potwierdzamy kodem PIN. Otrzymamy odpowiedni komunikat z rezultatem wykonania transakcji.

Doładowanie telefonu

6. Portfel

Ekran 'Portfel' wyświetla informacje o wszystkich produktach udostępnionych w systemie, w podziale na cztery grupy:

  • Rachunki

    • Bieżace

    • Oszczędnościowe

    • Walutowe

    • VAT

  • Karty

    • Kredytowe

    • Debetowe

  • Lokaty

    • Nieodnawialne

    • Odnawialne

  • Kredyty

Ekran-Portfel

6.1. Portfel - Rachunki

Przycisk rachunków bieżących przedstawia numer konta lub nazwę własną jeżeli była nadana. Poniżej zobaczymy kwotę dostępnych środków. Szczegóły rachunku zostaną wyświetlone po kliknięciu przycisku. W przypadku rachunku bieżącego to:

  • Nazwa rachunku

  • Dostępne środki

  • Saldo

  • Saldo na początek dnia

  • Przycisk przenoszący do historii

  • Numer rachunku

  • Oprocentowanie depozytu

  • Oprocentowanie debetu

Szczegóły rachunku

Wybierając prycisk 'HISTORIA' wyświetlona zostaje histora rachunku z możliwością jej filtrowania. Przy liście operacji wyświetlana jest ikona powiązana z daną operacją.

Szczegóły operacji wyświetlimy po kliknięciu jej.

W historii znajduje się rówineż informacja o aktualnej wartości blokada na rachunku oraz odnośnik przenoszący do ich szczegółów.

6.2. Portfel - Karty

Na głownym ekranie wyświetlone są informacje o nazwie karty oraz dostępnych środkach. W szczegółach karty kredytowej zobaczymy:

  • Nazwę,

  • Dostępne środki,

  • Przyznany limit,

  • Odnośnik 'HISTORIA',

  • Numer karty, który jest częsciowo zamaskowany,

  • Numer rachunku powiązanego z kartą,

  • Dane posiadacza karty,

  • Dane umieszczone na karcie,

  • Aktualne zadłużenie,

  • Oprocentowanie,

  • Data ważności,

  • Status karty.

Szczegóły karty kredytowej Szczegóły karty kredytowej cd.

Szczegóły karty debetowej zawierają:

  • Nazwę,

  • Dostępne środki,

  • Odnośnik 'HISTORIA',

  • Numer karty, który jest częsciowo zamaskowany,

  • Numer rachunku powiązanego z kartą,

  • Dane posiadacza karty,

  • Dane umieszczone na karcie,

  • Data ważności,

  • Status karty.

Szczegóły karty debetowej Szczegóły karty debetowej cd.

6.3. Portfel - Lokaty

Ekran lokat przedstawia skróconą listę udostępnionych lokat, na którym zobaczymu numer lokaty oraz aktualne saldo. Lokaty przedstawine są z podziałem na nieodnawialne oraz odnawialne. Najwyżej na liście zobaczymy lokaty z najbliższą datą zapadalności. Szczegóły dostępne po kliknięciu w daną lokatę przedstawiają:

  • nazwę,

  • kwotę,

  • odnośnik do historii,

  • numer rachunku lokaty,

  • oprocentowanie,

  • datę aktualizacji,

  • datę załozenia,

  • datę zapadalności,

  • Czy lokata jest autoodnawialna,

  • Czy odesetki są kapitalizowane na rachunek lokaty,

  • Czas trwania.

Lokaty Lokaty cd.

6.4. Portfel - Kredyty

Ekran ten przedstawia listę kredytów. Szczegóły dostępne po kliknięciu w dany kredyt przedstawiają:

  • nazwę,

  • przyznaną kwotę,

  • odnośnik do historii,

  • kapitał pozostały do spłaty,

  • numer rachunku kredytowego,

  • oprocentowanie,

  • datę uruchomienia umowy,

  • datę końca umowy.

Kredyt Kredyt cd.

6.5. Historia, filtry szczegóły operacji

Do każdego dostępnego rachunku w portfelu możliwe jest sprawdzenie historii, poprzez naciśnięcie przyciusku "Historia" w szczegółach rachunku. Lista historycznych operacji pobierana od najnowszej do najstarszej, przesunięcie ekranu w dół powoduje pobranie kolejnych wpisów.

Historia

Aplikacja posiada możliwość filtrowania historii po: - Tytule, - Nazwie, - Numerze rachunku, - Typie operacji (Obciązenia i uznania / Obciążenia / Uznania) - Dacie, - Kwocie.

Filtry w historii Filtry w historii cd.

Na wszystkich rachunkach oprócz lokat i kredytów wyświetlane są również blokady do tego rachunku:

Blokady

Szczegóły danej operacji przedstawiają:

  • Numer rachunku nadawcy,

  • Numer rachunku odbiorcy,

  • Typ transakcji,

  • Nr referencyjny,

  • Tytuł transakcji,

  • Dodatkowa treść,

  • Data transakcji,

  • Data księgowania,

  • Kwota transakcji

Szczegóły transakcji

7. Więcej

Przechodząc do ekranu 'WIĘCEJ' zobaczymy dwa odnośniki:

  • Lista autoryzacji

  • Ustawienia

7.1. Lista autoryzacji

Zostanie wyświetlona lista autroyzacji. Wyróżniamy 3 stany autoryzacji wyświetlane na liście:

  • zaakceptowane (kolor zielony)

  • oczekujące (kolor szary)

  • odrzucone (kolor czerwony)

Lista autoryzacji

7.2. Potwierdzenie i odrzucenie autoryzacji

W systemie eBankNet ostatnim krokiem przed przekazaniem operacji do realizacji jest wykonanie autoryzacji z użyciem aplikacji BS mobileNet (jeśli użytkownik wybrał tę formę autoryzacji). Od momentu wyświetlenia informacji “Pozostań na tej stronie i potwierdź operację w aplikacji mobilnej”, użytkownik ma domyślnie 10 minut na wykonanie tej czynności.

Po zalogowaniu do aplikacji BS mobileNet, wybierając z listy autoryzację oczekującą, użytkownik zostanie przeniesiony do ekranu potwierdzenia autoryzacji. Znajdują się tam wszystkie szczegóły autoryzowanej operacji, a na dole strony przyciski “ODRZUĆ” oraz “POTWIERDŹ”.

Szczegóły autroyzacji Pomyślna autoryzacja

UWAGA!!! W przypadku, gdy użytkownik jest zalogowany na wybrany profil w aplikacji mobilnej i w tym czasie wykona w systemie eBankNet operację wymagającą autoryzacji, należy wówczas odświeżyć listę autoryzacji mobilnych, aby ta pojawiła się na liście. W tym celu wystarczy przeciągnąć palcem po ekranie od góry do dołu i poczekać na załadowanie autoryzacji.

W zależności od wybranego przez użytkownika przycisku, dana autoryzacja otrzyma status odrzuconej lub potwierdzonej, a także zmieni się sposób jej prezentacji na liście autoryzacji (patrz punkt 7.1. Lista autoryzacji). Po wykonaniu autoryzacji, pozytywnej lub negatywnej, w systemie eBankNet zostanie wyświetlona odpowiednia informacja:

  • potwierdzenie → “Operacja autoryzowana pomyślnie.”

  • odrzucenie → “Operacja anulowana.”

W przypadku upłynięcia czasu przeznaczonego na autoryzację mobilną, użytkownik zostanie o tym poinformowany komunikatem pokazanym na poniższej grafice.

Wygasła autoryzacja

7.3. Szczegóły autoryzacji

Klikając w wybraną autoryzację użytkownik zostanie przeniesiony do ekranu szczegółów danej autoryzacji. Wyświetlane są tam wszystkie informacje na temat operacji, która wymagała autoryzacji, w zależności od jej rodzaju.

Szczegóły autoryzacji do potwierdzenia

7.4. Ustawienia

Ekran ustawień profilu pozwala na zmianę czterech parametrów dotyczących sparowanego profilu. Są to:

  • nazwa profilu

  • ustawienie profilu domyślnym - na jednym urządzeniu mobilnym tylko jeden profil może być profilem domyślnym, będzie to pierwszy wybrany profil widoczny po uruchomieniu aplikacji (z wyjątkiem sytuacji w której jeden z pozostałych profili ma oczekującą autoryzację)

  • zmiana kodu PIN

  • umożliwienie autoryzacji za pomocą odcisku palca/biometrii

Ustawienia

Na ekranie ustawień znajdują się także dwa pozostałe przyciski służące do usunięcia profilu oraz wylogowania.