Sprawdź czy mamy ofertę sepcjalnie dla Ciebie.

Wpisz kod pocztowy placówki:

Klienci indywidualni:

mojeID – Profil Zaufany

MojeID uruchamiamy wraz z Profilem Zaufanym, który jest metodą potwierdzania tożsamości
w systemach elektronicznej administracji. Profil Zaufany zastępuje podpis własnoręczny
składany na papierze. Dzięki temu, wiele spraw urzędowych można załatwić
bez wychodzenia z domu np. składanie wniosków o dowód osobisty, paszport,
wyrejestrowanie samochodu itp.

Skorzystanie z usługi mojeID pozwala na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez wychodzenia z domu. Możliwość korzystania z wielu e-usług przez internet jest teraz nie tylko wygodna, ale i bezpieczna, bez konieczności wychodzenia z domu, w trakcie choroby lub w innej sytuacji uniemożliwiającej dotarcie do urzędu.

Czym jest mojeID?

Aktualną listę usług publicznych znajdziesz tutaj: https://obywatel.gov.pl/
Informacje na temat Profilu Zaufanego znajdziesz tutaj: https://www.gov.pl/web/cyfryzacja/profil-zaufany-ego-

mojeID służy do zdalnego potwierdzania tożsamości. Pozwala na bezpieczną weryfikację Twoich danych za pomocą bankowości internetowej. Zawsze zobaczysz co i komu przekazujesz. Przekazanie danych każdorazowo wymaga Twojej akceptacji. Dzięki usłudze mojeID korzystasz wygodnie z komercyjnych oraz publicznych usług dostępnych online.

mojeID to rozwiązanie, które bardzo ułatwia życie. Za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

Możliwości oferowane przez mojeID

  • Potwierdzenie tożsamości
  • Logowanie do istniejącego konta
  • Autoryzacja operacji

Korzyści

  • Łatwiejszy dostęp – prościej rejestrujesz się i logujesz u dostawców usług.
  • Bezpieczeństwo – masz poczucie bezpieczeństwa i kontroli nad przekazywaniem danych dzięki sprawdzonemu standardowi.
  • Użyteczność – korzystasz z większej liczby usług online lub masz dostęp do paneli uzupełniających usługi tradycyjne.
  • Potwierdzanie tożsamości w Internecie staje się łatwiej dostępne – w szybki i bezpieczny sposób, wraz z przekazaniem wiarygodnych danych ją opisujących (np: imię, nazwisko, PESEL, data urodzenia) na potrzeby zawarcia umowy lub pierwszego logowania

Zastosowanie

  • Usługi publiczne
    Składanie wniosków do urzędów (np. wniosek o dowód osobisty, paszport, wyrejestrowanie samochodu)
    Dostęp do danych (np. dane o ubezpieczeniach społecznych, informacja o punktach karnych)
  • e-Commerce
    Potwierdzanie wieku klienta (np. zakup alkoholu)
    Dostarczanie danych niezbędnych do dostawy
  • Energetyka
    Rejestracja wniosku/formularza
    Przedłużenie umowy
    Dostęp do portalu klienta
  • Medycyna
    Rejestracja/autoryzacja dostępu do usług i produktów medycznych
    Zakup leków przez internet
  • Media
    Potwierdzanie dostępu do treści ograniczonych wiekowo
    Opłacanie abonamentu
  • Ubezpieczenia
    Sprzedaż polisy przez internet
    Odnowienie polisy (Direct)

mojeID w pytaniach i odpowiedziach

1. Co to jest mojeID?
mojeID to bezpieczne narzędzie potwierdzania tożsamości online w usługach komercyjnych i publicznych. Umożliwia realizację wszelkich formalności, które dotychczas wymagały osobistego uwierzytelnienia danych drogą elektroniczną.

2. Czy aby korzystać z usługi mojeID muszę najpierw osobiście okazać gdzieś dokument tożsamości?
Zaletą usługi mojeID jest wyeliminowanie konieczności dodatkowego potwierdzenia tożsamości. Rozwiązanie opiera się na logowaniu do bankowości internetowej, które jest tu równoznaczne z potwierdzeniem Państwa tożsamości.

3. Jaką mam korzyść z używania mojeID?
Na pewno zyskują Państwo więcej wolnego czasu, który wcześniej byłby potrzebny na osobiste wizyty w wielu firmach i instytucjach w celu załatwienia spraw związanych ze sfinalizowaniem umowy, czy podpisaniem dokumentów.
Jest to także rozwiązanie wygodne, ponieważ za pomocą kilku kliknięć pozwala w bezpieczny sposób na weryfikację tożsamości, bez konieczności wstawania z kanapy, w zaciszu domu, na dowolnym urządzeniu i w dogodnym czasie.

4. Czy korzystanie z usługi mojeID jest płatne?
Usługa mojeID jest bezpłatna dla wszystkich Klientów indywidualnych chcących potwierdzać za jej pomocą tożsamość.

5. Czy korzystanie z mojeID jest bezpieczne?
Korzystanie z mojeID jest bezpieczne dla wszystkich użytkowników. Przed uruchomieniem usługa była wiele razy weryfikowana przez Krajową Izbę Rozliczeniową – dostawcę usługi i zarazem operatora systemu Elixir. Poddano ją także niezależnemu audytowi bezpieczeństwa. Usługa spełnia najwyższe wymogi i standardy Ministerstwa Cyfryzacji. Dane w mojeID nie są udostępniane automatycznie. Wszystko odbywa się za zgodą użytkownika, po zalogowaniu się do banku

Jak założyć profil zaufany?

WAŻNE! Dane osobowe podane w Banku muszą być aktualne i zawierać m.in. adres e-mail. Aby sprawdzić, zmienić lub wprowadzić adres e-mail Klient powinien w pierwszej kolejności zalogować się do swojej bankowości elektronicznej oraz wybrać zakładkę Mój profil, a następnie wprowadzić lub zaktualizować swój adres e-mail.
Wprowadzony/zmieniony adres e-mail zostanie uaktualniony w systemie bankowym w czasie do 10 minut. Zalecamy więc, aby proces rejestracji w Profilu Zaufanym rozpocząć po tym czasie. 

W założeniu Profilu Zaufanego pomocna będzie szczegółowa instrukcja – kliknij, by się z nią zapoznać.

Regulamin wydawania środków identyfikacji elektronicznej i przekazywania informacji w ramach mojeID – kliknij, by się z nim zapoznać.