Sprawdź czy mamy ofertę sepcjalnie dla Ciebie.

Wpisz kod pocztowy placówki:

Bezpieczeństwo Bankowości Internetowej

Dbając o Bezpieczeństwo Bankowości Internetowej, informujemy osoby korzystające
z kont internetowych:

  • o telefonicznej weryfikacji przelewów internetowychPracownicy Banku dzwonią do Klientów wykonujących przelewy internetowe w celu wyrywkowego potwierdzenia ich wiarygodności
    oraz 
  • o dwustopniowym logowaniu za pomocą SMS lub Aplikacji Bs Skawina MobileNet.

Przed dokonaniem autoryzacji przelewu dokładnie przeczytaj treść SMS-a lub treść potwierdzenia w Aplikacji Bs Skawina MobileNet. Jeśli dane te nie zgadzają się z wypełnionym przelewem NIE DOKONUJ POTWIERDZENIA WYKONANIA PRZELEWU!

Potwierdzenie przelewu w Aplikacji Bs Skawina MobileNet zawiera pełne dane wprowadzonego przelewu.

Wzór potwierdzenia przelewu wysłany sms-em wygląda następująco:

BS Skawina Operacja nr 1 z dn. 2018-09-20 – Przelew z „Nr rachunku nadawcy”
na „Nr rachunku odbiorcy” kwota: 100,00 hasło: XXXXXXXX

Hasła wysyłane SMS-em Bank przesyła tylko na wskazany przez Klienta numer telefonu. Ponadto możesz skorzystać z funkcji informacyjnej SMS, dzięki której Bank powiadomi Cię o każdym zalogowaniu na Twoje konto internetowe. Jeśli otrzymasz takiego SMS-a, a Ty osobiście nie dokonałeś tego logowania ZGŁOŚ TEN INCYDENT NIEZWŁOCZNIE DO BANKU!

W przypadku braku możliwości kontaktu z Bankiem, istnieje możliwość samodzielnego zablokowania konta, poprzez trzykrotne wpisanie błędnego hasła do logowania.

Dbajmy o bezpieczeństwo naszych pieniędzy!

Przed zalogowaniem:

  • Sprawdź czy używasz szyfrowanego połączenia:
    1. Czy adres rozpoczyna się od „https://”?
    2. Czy w oknie przeglądarki widoczna jest ikona kłódki oznaczająca połączenie szyfrowane?
  • Zweryfikuj certyfikat strony (np. klikając na kłódce):
    1. Czy certyfikat został wystawiony dla domeny:
    „e.bs-skawina.com.pl” dla użytkowników eBankNet
    „ec.bs-skawina.com.pl” dla użytkowników eCorpoNet
    2. Czy certyfikat jest ważny?

Pamiętaj:

  • Chroń swoje hasła!
  • Sprawdź poprawność danych zawartych w SMS lub Aplikacji Bs Skawina MobileNet z treścią autoryzowanego przelewu przed potwierdzeniem transakcji
  • Zaleca się ręczne wpisywanie danych do zlecenia przelewu np. numerów rachunków, należy unikać stosowania metody kopiowania. Jeśli jednak skorzystasz z tej metody koniecznie sprawdź poprawność skopiowanych danych
  • Nie odpowiadaj na e-maile zachęcające do ujawnienia danych i haseł
  • Podawaj hasła wyłącznie aby autoryzować transakcję
  • Zanim podasz hasło – sprawdź certyfikat strony
  • Nie podawaj haseł na stronie bez certyfikatu
  • Zaleca się zmianę hasła logowania przynajmniej raz w miesiącu
  • Zaleca się korzystanie z aktualnego oprogramowania antywirusowego
  • Zaleca się używanie zapory sieciowej
  • Zaleca się regularną aktualizację systemu operacyjnego
  • Połączenie z Internetem musi być bezpieczne (unikaj łączenia się z publicznej sieci WIFI)
  • Należy unikać logowania z komputerów, do których dostęp mają również inne osoby (np. w kawiarenkach lub u znajomych)
  • System pocztowy powinien być chroniony przed przychodzącym spamem. Wiadomości e-mail to jedna z najpopularniejszych dróg, jaką mogą do systemu pocztowego trafić wirusy i informacje, których celem jest wyłudzenie poufnych danych
  • Należy zawsze kończyć pracę z systemem bankowości internetowej na komputerze korzystając z polecenia – WYLOGUJ
  • Pamiętaj, za bezpieczeństwo swojego komputera odpowiadasz sam
  • W przypadku wątpliwości co do prawidłowego działania bankowości internetowej lub stwierdzenia utraty środków należy niezwłocznie skontaktować się z Bankiem!

Pamiętaj, że Bank nigdy nie prosi o:

  • zainstalowanie na telefonie Klienta żadnego oprogramowania z wyłączeniem aplikacji mobilnej Bs Skawina MobileNet
  • instalację certyfikatów na komputerach i telefonach komórkowych
  • podanie danych kart płatniczych i kredytowych (numer karty, kod PIN) oraz danych dotyczących Twojego telefonu (numer i model)
  • udział w testowaniu nowych funkcjonalności serwisu transakcyjnego
  • wykonanie przelewów testowych, ani zwrot środków na rachunki innych Klientów.

Zachęcamy do regularnego odwiedzania strony:
http://zbp.pl/dla-konsumentow/bezpieczny-bank/aktualnosci
na której Związek Banków Polskich przedstawia aktualne ostrzeżenia oraz porady utrzymania bezpieczeństwa bankowości internetowej.

Komisja Nadzoru Finansowego wydała Poradnik Klienta Usług Finansowych „Bezpieczeństwo Systemów Teleinformatycznych – zmiany, trendy i zasady” – kliknij by go zobaczyć.